tisdag 2 december 2008

T - 165: 27,44 minuter


Jaha, nu var man med i loppet. Har nu inlett min 26 veckors program som ska leda till att jag kommer att lyckas att springa helagöteborgsvarvet.

Så här såg mitt första löppass ut.

Pass 1:
Lätt distanslöpning med gång
38 min, totalt 4km varav 1km löpning


Inled med 10 minuters rask gång, sedan springer du 4 gånger 2 minuter med 2 minuters gång mellan. Avsluta med 14 minuters gång.

Ovanstående skulle ha gått bra om jag inte var så peppad på att slå mitt personliga rekord från i lördags. 29 minuter 40 sekunder på 3,7 kilometer. Givetvis slog jag rekordet, Vad annars. Nytt rekord 27 sekunder och 44 sekunder på 3,7 kilometer. En förbättring på 1 minut och 56 sekunder. Problemet med att springa bara en distans är att man inte tränar för långlopp. Man måste utgå ifrån metoden som beskrivs i programmet för att kuna vara säker att klara ett marathon. I och för sig så ska jag bara springa ett halvmaraton men programmet är avsett för marathon. (känns som om jag har beskrivit detta tidigare i bloggen, orkar inte kolla efter...)

Så jag glider nog förbi iksu imorgon också för att köra passet på riktigt.

So sagt sprang på 27,44 minuter vilket innebär att jag sprang 1 km på ca 7 minuter 40 sekunder vilket är som en Teejet sprutmunstycke som arbetar på högtryck!

Stay tune!

Inga kommentarer: