måndag 15 december 2008

T - 152 idétorka


Efter en relativt bra blogg som jag skrev i augusti, september och oktober blir denna löpblogg inte så vidare.

Jag har börjat på tre olika inlägg men utan att slutföra dessa. Jag har helt enkelt ingen inläggslust. Jag håller på att försöka få tillbaka bloggviljan men det går lite trögt. Sist i detta inlägg redovisar jag de inlägg som är på började men ej avslutade. Jag börjar om igen....nähä...jag hade visst raderat inläggen...så dåliga var dom.

Hur som helst så inser jag att det inte är så jobbigt att vara Usain Bolt, det är ju bara att mata. Idag sprang jag fyra kilometer där den första km var lite vinglig och kändes mest orytmisk och otakt. De tre kommande blev bättre, jag kom in i stegen, töjde ut löplängden till lämplig nivå, och matade bara på.

Tempo: 3 minuter på 10 min/km, 24 minuter på 6,4 minuter/km

totalt sprang jag 4020 meter på 27.36 minuter. Arbetspulsen ligger ungefär på 165-170 slag per minut.

Jag får se om jag ska öka hastigheten eller hänga kvar ett tag till och jobba kondition. På onsdag är det dax igen.

För att kunna få in den rätta känslan får man börja öva segerdans som Usain kan mycket väl.


more movies at www.miloop.com

Inga kommentarer: