onsdag 17 december 2008

T - 150: Henrik glömmer pulsen och får springa i tysthet

Jaha, när jag gick från jobbet idag hade jag tänkt springa 5 km. Vilket jag har skrytigt om hela dagen. Men chi fick jag. Glad i hågen kom jag till iksu och insåg att jag hade glömt mitt pulsband samt att min ipod inte fungerade. Katastrof.

Utan pulsmätaren kan jag inte reglera farten enligt min puls så jag fick springa i blindo. Ipoden gör att jag kan springa längre (får jag för mig iallafall).

Nu hade jag en annan hantering av maskinen. Jag vill ju springa så gott som hela tiden/längden så jag började att värma upp med snabb gång (1km per 10 minuter), höll på i 5 minuter. Sedan nollställde jag räkneverket och började på ny kula.

Insåg relativt snabbt attjag inte kunde hålla samma tempo som i måndags. Så efter 2 km så klev jag ner från 6,4 minuter per km till 7,3 minuter per km. Den hastigheten höll jag de två sista kilometrarna. Som ni ser på bilden kom jag 25 sekunder senare än måndags löpningen.

Inga kommentarer: