fredag 19 december 2008

T - 148: Lever det goda livet och gör bottenresultat

Körde 5 minuter snabb gång, 10 min/km. Sedan nollade jag maskinen och började springa 6,3 min/km i tre kilometer. Jävligt trött, snabb gång i 1 kilometer. Sedan 5,5min/km i en kilometer. Jobbigt jobbigt. Tillslut nådde jag målet 5km. En halv mil. Grattis till mig! Trots det så är det ett bottenresultat. De tidigare löpen har det gått bättre rent tidsmässigt men men. Nu är det längd och att hålla sig borta från att gå som gäller.

Det grämer mig att jag var tvungen att gå en kilometer under "loppet". Men det kanske var väntat då maten på jobbet var fruktansvärt god. På morgonen avtackade vi en arbetskamrat, Mr D, som nu söker sig till Sthlm för ett glassigt arbete inom spel- och upplevelseindustrin. Baahh.

Sedan var det lunchmöte med Mr H. Vilket var utomordentligt intressant och kreativt. Dessutom god indisk mat. Sedan var det mera chockladigt vid tre. I princip hade man bara käkat godsaker och restaurangmat så resultatet kanske var givet.

Som jag har tidigare sagt i bloggen är att jag måste fokusera på längden och inte tiden. Bättre att komma fram med ett jämt tempo än att hatta iväg och tro att man kommer att hålla hela vägen med en hastighet som man är ovan med. Idiotiskt. Så imorgon måste ni hålla tummarna att jag inte sviker mig själv och får hybris.

Inga kommentarer: