lördag 20 december 2008

T - 147: Första träningsskadan

Yes! där satt den 5 km på springande fot! Travade likt en häst 5 minuter sedan satte jag språng mot målet 5 km. Jag la mig precis på 7 minuters strecket och matade på. Ipoden hjälpte till så att jag höll igång tempot. De sista 700 metrarna ökade jag tempot till ungefär 5,5-6 minuter kilometern för att korta lite tid. Kom ner till under 35 minuter. Inte så pjåkigt.

När jag gick ned till omklädningsrummet var typ helt sliten och less. Kände lite obehag i fotregionenerna och möttes av denna syn när jag tittade ner. Blood and Gore!
Jag hade inte känt att det var ett litet Stockholms blodbad nere i min höger sko! Antagligen för att jag stenhårt fokuserade på att klara 5 km utan att stanna av, dvs känna av formen. Om jag nu skulle se att det inte stod rätt till skulle jag naturligtvis stanna. Jag har en kompis som arbetar i Kina sedan några år tillbaka. Där käkar de hundar och censurerar internet. För att inte nöta på den kinesiska statens brandvägg för mycket så har jag valt redan nu att plocka bort bilden på min nakna tå med diverse blodansamlingar. Den skulle ändå plockas bort.

m det är nån jävel som vill se så maila din adress så kan du bilden högupplöst, fyrfärgsseparerad, 300ppi och dessutom preflightad utan extra kostnad!

Hur som helst, nu är tån omplåstrad med compeed, mänsklighetens räddare nummer !. Tänk så smärtsamt högt ljud det skulle bli om alla skulle gå och ojja sig över de har skavsår på diverse ställen. Nu slipper vi höra eländet.

Nu är det dax att packa resväskan. Julresa på gång ner till Örebro och Lindesberg. Löpträningen i form av att jag springer fokuserat och målinriktat kommer att ligga nere under julen. Däremot kommer jag vara ute och promenera och vara social, vilket jag annars inte brukar vara... just kidding.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där är du juh :) jag får läsa alla inlägg senare. Jag har lagt den i favoriterna. Hoppas du får en trevlig jul. Äsch *S* ät å må gott sen mellandagarna får du träna järnet ;) Gör som du mår bäst av.

Anonym sa...

vart kör du för musik? har mot min vilja börjat gilla sabaton. en skiva art of war tror jag du skulle gilla