lördag 10 januari 2009

T - 125: Henrik har en svacka och inser att stretching is the shit.

Jag hade tänkt vakna klockan jättetidigt imorse, ställt klockan. Den ringer på utsatt tid men jag var så pass trött så jag sov till 11.30. Skönt men inte så bra för mina uppdrag under dagen.

Jag tog Iksu först kl. 12.30. Skulle komma tillbaka i gammla gängor med 4 km+ som mål. Inte så vidare löpning idag. Endast 3.02 km på 21 minuter. Sisådär.

Hade lite problem med höger ljumskeln (?) sliter hårt emellanåt. Antar att det är nåt kort muskelfäste eller nåt som gör löpningen ett helvete.

Jag brukar inte stretcha efter aktiviteter. Tycker att streching är för "Fags and Queers", stå där och se löjlig ut och tro att det är bra. Nu får jag omvärdera.

Håller på att läsa in mig på streching och vilka övningar som är bra för löpmusklerna.

Hur som helst är det lördagkväll!

Trevlig helg, sup och svälj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Henke!! det är viktigt att stretcha, annars kommer dina muskler att förkortas och din kropp blir som en pinne!

MVH gräsänkan