måndag 24 november 2008

T - 172 days and counting...

Oj, har jag bytt bloggadress? Jo, det har man. Efter jag nått mitt mål att gå ner till 80kg, har jag inte ödslat så mycket tid framför vikt-bloggen (beamsteel.blogspot.com) som när jag var mitt i projektet.

Jag har fått en del reaktioner och ryggdunk, "bra jobbat", "herre gud, är du sjuklig?", "du har blivit hunkigare", "spinkis" "satan vad smal du har blivit" "...bara du mår bra" etc.

Jag kan försäkra er att jag mår bra (barnet och modern också...). Om man ska se och känna kritiskt på min nya kropp (den är ju iofs lastgammal med tanke på att under 32 år har den travat runt, men till utseendet är den ny) så kan jag nog hålla med några talare att några ben syns mer än andra (nyckelben och revbenspjällen typ). Det lär jag råda bot på inom kort, hoppas jag. Ett antal kg muskler skulle nog inte skada. Jag kan tänka mig att för den som inte har träffat mig sedan i somras har nog svårt att fatta, en mullig och gla´ Henrik har blivit small och ännu gladare Henrik. Det är bara att gilla läget!

Och sedan är det ju insidan som räknas så om skalet har ändrats så är jag ju samma person liks!

Jag äter nu som vanligt förutom att jag plockar med mig mat hemifrån och käkar på jobbet. När jag har glömt mat så käkar jag sallad från betala-för-så-mycket-din-mat-väger-stället på campusområdet. 15kr/hg blir ca. 35-40kr per lunch. Btw nu tjatar jag likt en pensionär om hur mycket matpriserna har gått upp :-D Lätt hänt när en lunch kostar lika mycket som en dagsranson mat på den hårda tiden.

Andra reaktioner har varit att jag ska börja blogga igen. I och för sig så kan bloggar vara roliga och intressanta, t.ex. den här :-D För att jag ska kunna blogga måste jag ha ett ämne att skriva om så då ringer min kusin K från Göteborg och gav mig ett ämne! Schysst!

Som äntligen-har-du-nåt-målet-present fixade hn att jag ska få springa Göteborgsvarvet...jaha ja en halvmara!!! 21 km smärta

Hur i helvete ska jag fixa det här? Jo, jag börjar på att blogga. Då kan man inte banga ur. Nu har jag, som sagt, startar en ny blogg som är en löpblogg där man får följa med mig under träning inför, löpångesten (den lär nog infinna sig) och den stora dagen den 16 maj.

En stor skillnad för detta "uppdrag" är att den ska vara slutförd den 16 maj. I den första uppdraget hade jag ju som sagt ingen tidspress. Nu ska ska jag avverka 21 km på kortast möjliga tid. Jag kan tänka mig att jag under dessa månader fram till tävlingen kan klara av mina andra mål, uppsatta under förra uppdraget, springa 5km på 28 minuter, träna tre ggr/vecka samt springa upp för bräntberget.

Nu är det dax att bookmarka den här sidan och byta ut startsidan!

Välkommen till min löpblogg, Ta rygg på en kenyan!



Ps. Som rubriken säger så är det 172 dagar kvar till nedsläpp. Inte så jävla långt.

2 kommentarer:

Peter sa...

Du gör det bra du Henke blir nästan sugen på att haka på. Skulle behöva en morot för att få igång konditionen.

Liina78 sa...

Schysst kusin som ger dig ett bloggämne... =)
Ska bli spännande att följa dig även denna gång...